Jeg håber, du har lyst til at følge med på bloggen.

Du kan i højre side indtaste din e-mailadresse og få mine blogindlæg tilsendt.
Bemærk at du får en mail med emnet "FeedBurner Email Subscriptions" fra noreply+feedproxy@google.com, hvor du skal bekræfte ved at klikke på linket.

Du kan også følge mig på instagram: legoglaering.blogspot.dk - jeg skriver, når der er nyt på bloggen:-)

Friday, February 3, 2017

Nem hverdagsmad #1

Jeg er efterhånden blevet ret vild med at aftensmaden er både hurtig at lave og let at rydde væk. Det giver mere tid til nærvær i hverdagene om eftermiddagen og aftenen,  når tilberedningen er hurtig, og opvasken er minimal. Det gør at vi (næsten altid) skipper ulvetimen hos os. Derfor er jeg også blevet stor fan af rugbrød i hverdagen. Jeg er den eneste, der ikke får varm mad til frokost, og jeg kan sagtens leve af rugbrød langt hen ad vejen. Når aftensmaden skal være så let, kan man også nemmere falde over nedsatte varer pga udløbsdato og ændre på menuen :-)
Sixten var vist godt tilfreds med carpaccio i stedet for rugbrød den ene aften. Jeg fik ristet rugbrød med pesto, hjertesalat og varmrøget laks. Det er også en god måde at sørge for at få fisk, hvilket jeg ellers desværre ikke er så god til at få i løbet af ugen.

Desuden kunne der med de samme ingredienser + et flûte hurtigt blive til en laksesandwich til frokost en af de øvrige dage i ugen.

Denne blog kommer ikke til at handle en masse om mad, men jeg vil løbende afprøve nemme hverdagsløsninger, som jeg håber vil være anbefalelsesværdige.

God fredag derude :-)

No comments:

Post a Comment