Jeg håber, du har lyst til at følge med på bloggen.

Du kan i højre side indtaste din e-mailadresse og få mine blogindlæg tilsendt.
Bemærk at du får en mail med emnet "FeedBurner Email Subscriptions" fra noreply+feedproxy@google.com, hvor du skal bekræfte ved at klikke på linket.

Du kan også følge mig på instagram: legoglaering.blogspot.dk - jeg skriver, når der er nyt på bloggen:-)

Monday, February 6, 2017

#30minutterformig

Barselstid = venindetid 

Livet på barsel har på det seneste budt på mange aftaler med gode veninder. I den almindelige hverdag flyver tiden afsted, og der kan hurtigt gå lang tid, før jeg får set nogle veninder. Heldigvis er der de veninder, som man pludselig ikke har set i et halvt år - og når man så ses igen, er det ligeså naturligt, som dengang man så hinanden til dagligt :-)
Det er lækkert at få besøg af en god veninde til en kop kaffe en hverdagsaften efter F. sover. Der er bare et andet overskud til at følge med i deres hverdag lige nu. Den ene dag var der én, der undskyldte, at hun læssede af på mig - men det var simpelthen så skønt! Bring it on... Jeg nyder at være på barsel, men det er også skønt at fodre mentaliteten med andet end gylp og bleskift :-)

Jeg har lige givet et råd videre, jeg selv fik for nogle år siden: Brug 30 minutter hver dag på at gøre noget godt for dig selv. Man kan hurtigt glemme sig selv i en travl hverdag, hvor der kan være for lidt timer i døgnet. For mit vedkommende er min "alenetid" pt, når jeg er gået kold og sover om aftenen efter en dag med oprydning, rengøring, indkøb, tøjvask, bleskift, hente/bringe til børnehave, etc... Jeg har derfor taget udfordringen op - og jeg startede igår. Sixten og F. var taget i City Syd, A. sov i barnevognen. Jeg lod rod være rod og lavede mig en kop kaffe og et fodbad og fandt magasiner frem, som min søde svigerinde havde givet mig for lang tid siden, som jeg kunne hygge mig med, når jeg skulle på barsel. Øh... Ja, det sætter jeg tid af til fra nu af ;-)

Skab overskud til andre ved at give dig selv det. Børn har brug for voksne rollemodeller, og hvis vi vil give børn selvværd og lære dem at hvile i sig selv, skal vi huske at vise dem, at vi også gør det selv.


Vil du lege med på instagram? #30minutterformig - jeg glæder mig til at blive inspireret ;-)
Kender du én, der også skal huske sig selv? (Eller kender du mon nogen, der ikke kunne bruge en påmindelse...?) Du kan tage det som en udfordring. Der er 24 timer, hvoraf du skal finde 30 minutter til at gøre noget for dig selv alene.

No comments:

Post a Comment