Jeg håber, du har lyst til at følge med på bloggen.

Du kan i højre side indtaste din e-mailadresse og få mine blogindlæg tilsendt.
Bemærk at du får en mail med emnet "FeedBurner Email Subscriptions" fra noreply+feedproxy@google.com, hvor du skal bekræfte ved at klikke på linket.

Du kan også følge mig på instagram: legoglaering.blogspot.dk - jeg skriver, når der er nyt på bloggen:-)

Monday, March 6, 2017

Sugardaddy - et opråb til alle forældre!

Når det kommer til unge og deres brug af sociale medier, er det rigtig svært, hvornår man skal blande sig som forældre. Der har løbende været mange debatter om, hvornår man "overvåger" - om ikke de unge selv skal have et privatliv, hvor voksne ikke snager. I den sammenhæng er det mest fornuftige, jeg hørte, at man i hvert fald skal følge med i deres brug af de sociale medier på en sådan måde, at man ved hvilken tone, de har, og hvad de anvender medierne til. Man kan ikke se og vide alt, hvad de laver, men det er vigtigt, at man taler med de unge om, hvad der er på medierne.
På nuværende tidspunkt kan man på youtube se klippet "Jeg har en sugardaddy". Pigen er meget populær, og der er rigtig mange unge piger, der ser op til hende. Måske har dit barn set en af de 114.329 visninger, siden det blev offentliggjort for 7 dage siden?
En sugardaddy er én, der har mange ressourcer, som eksempelvis inviterer sin sugarbabe på dyre restauranter, giver dyre gaver som betaling for det, der måske starter med at være harmløst.

"Det ville Clara da aldrig gøre...."
Er det grænseoverskridende at tale med dit barn om emnet?
Måske kan det netop være den forebyggende indsats, der gør, at hun ikke blev sugarbaby. I kan evt. se klippet sammen og tale om, hvorfor man kunne fristes til at skulle tage ud og spise med en voksen, fremmed mand. 14000 kr. eller en ny iPad kan sikkert friste rigtig mange, men hvad er fornuften I at vælge det fra, når det tilsyneladende er så nemt og kun var en gåtur igennem byen? Er dit barn stærk nok til at vælge de materielle goder fra - og hvilke værdier har I i jeres familie, der overskygger disse?

Unge spejler sig i hinanden, og det er derfor stærkt bekymrende, når deres forbilleder får sugardaddies. Tal sammen i familien om det.

1 comment:

  1. Hej, jeg hedder "Inger Pedersen" Jeg er fra Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oscar. Ting begyndte at blive grimt, og vi havde kampe og argumenter næsten hver gang på grund af min manglende evne til at føde ham et barn. Min mand pludselig begyndte at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. Han begyndte at have anliggender med andre kvinder uden for at overveje, hvordan jeg vil have det.

    Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Oscar var min bedste ven, min soulmate, min Superhelt og min hjerteslag, men han ser ikke længere noget godt i mig. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse ... Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

    Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med ... Jeg har aldrig været tilhænger af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg ... Han holdt specielle bønner og brugte rødder og urter ... Inden for 2 dage ringede han til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt. hvad et vidunderligt mirakel Baba Egbe gjorde for mig og min familie. Den gode nyhed er Oscar, og jeg er nu tilbage sammen og lever lykkeligt, og vi er blevet velsignet med tre børn, to drenge og en dejlig pige efter 9 år med barnløshed. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

    Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer overalt i verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hurtig hjælp af enhver art, kontakt Baba Egbe nu via hans e-mail: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +2347013499818

    ReplyDelete